Prvý dojem sa vytvorí za veľmi krátky čas, kľudne aj za pár sekúnd a to platí aj pri telefonickom kontakte.
Budúci zamestnávateľ si s kandidátmi dohaduje cez telefón stretnutia na osobný pohovor a štandardom sa stáva aj prvotný krátky rozhovor v trvaní niekoľko minút. Na čo si dať pozor, aby sa šance nestratili už v tomto kroku? Tu je niekoľko tipov a rád:
 
Pri zdvihnutí telefónu sa predstavíme aj menom, samotný pozdrav nestačí.
 
Je veľmi dôležité zapamätať si meno a priezvisko s kým telefonujete. Ak ste to nepostrehli, neváhajte sa opýtať. Poukážete tak na svoju profesionalitu a dobre zvládnutú komunikáciu.
 
Ak sme zdvihli niekde, kde je ruch, vždy navrhnite, kedy sa môžete ozvať späť. Vysvetlenie, že ste v externom prostredí každý pochopí. Najhoršie je nasilu sa snažiť za každú cenu a práve vtedy strácame veľa percent z budúceho úspechu.
 
Hlas musí byť presvedčivý. Nepôsobíte unavene a artikulujete zrozumiteľne.
 
Vždy buďte pripravené vhodnou odpoveďou na otázku „Čo Vás zaujalo na našej ponuke?“ Práve túto otázku vám kľudne môže personalista cez telefón položiť, keďže odpoveďou prezradíte ako výstižne sa viete k tejto zásadnej výzve postaviť.  
 
Nikdy nepoužívajte odpovede ako: "neviem, ešte som nad tým nerozmýšľala, asi nie, neviem na to reagovať, tuším, nie som teraz pripravená.."
 
Tiež sa vám môže stať, že vám bude ponúknutá možnosť niečo opýtať sa. Drvivá väčšina ľudí sa buď neopýta nič alebo otázky smerujú k finančným podmienkam, benefitom a k dĺžke pracovnej doby. Práve týchto sa určite vyvarujte. Profesionálnou otázkou z vašej strany je opýtať sa na štýl firemnej kultúry, ktorá je pre danú firmu typická. Týmto zaujmete. Ostatné informácie nechajte na osobný rozhovor.
 
Prvý kontakt s vaším budúcim zamestnávateľom je pre vás nesmierne dôležitý aj cez telefón. Ak ho zvládnete na jednotku, vaše šance pri osobnom pohovore a celom procese výberu výrazne narastú.
 
 
Príďte na naše moderné a interaktívne kurzy:
                                 
 
 
 
 
 
 
 
 
Soňa, archív SA, Shutterstock