Čoraz viac a viac štúdií nás informuje o výborných účinkoch kvalitnej kávy. Hurá, že sú tak pozitívne a my si môžeme s úsmevom na tvári popíjať kávičky aj naďalej!
 
 Pitie kávy ťa spraví bystrejšou a to v práci asi najviac potrebuješ.
 
 Vďaka kofeínu v káve, získavaš prírodný spaľovač tuku. Pozor, viaceré štúdie dokázali, že intenzita spaľovania tuku sa zvýši až o 10-29%, no platí to viac u chudších ľudí.
 
  Pri pití kávy získaš peknú dávku antioxidantov a pri troch kávach aj významný doplnok vitamínov a minerálov.
 
 Daj si kávu pred fitkom. Je dokázané, že káva ti zvýši fyzický výkon až o 12%, čo určite oceníš po náročnom dni.
 
 Už v priemere do 5-15 minút po vypití jednej kávy získaš pocit dobrej nálady, novej energie a nadšenia pre tvorivosť. Netrvá to síce dlho, ale aj tých 30-45 minút ti môže pomôcť lepšie zvládnuť dôležitú úlohu.
 
 Zaručene pomáha pri depresiách.
 
 Až o polovicu zníži riziko vzniku cukrovky II. typu.
 
 Pôsobí ako prevencia vzniku niektorých nádorových ochorení.
 
 Už zrejme navždy je odstránený mýt o tom, že káva spôsobuje vyšší tlak a má nepriaznivý vplyv na kardiovaskulárny systém. Nie je tomu tak, jedna káva zvýši tlak v priemere len o 3-4 mm/Hg a pri pravidelnom pití je zmena tlaku u ľudí nulová. Naopak, káva pôsobí veľmi pozitívne na zdravé srdce a cievy, tiež výrazne eliminuje riziko vzniku mozgovej cievnej príhody. 
 
Káva je jedným z najzdravších nápojov na našej planéte. Ale pozor, tieto benefity platia v prípade pitia kvalitnej kávy bez prídavku ďalších ingrediencií, ktoré eliminujú pozitívny vplyv, resp. v prípade kalorických príchutí a prídavkov začína nápoj fungovať úplne opačne. 
 
 
 
 
 
 
Stella, foto: archív SA, Shutterstock