Vynikajúce tipy ako si uľahčiť prácu

Opäť nás dobieha množstvo práce a sme zavalení nespočetným množstvom úloh. Málokto ale vie, aké veci ho v práci nekompromisne brzdia a naopak, čo naštartuje dosť slušný výkon. My vám to prezradíme.

Tajné dvojminútové pravidlo

Slovo efektívne nás už unavuje, hoci práca bez tohto menovateľa je prázdna. Známy idea generátor, blogger a marketér Steve Olenski odporúča tzv. „dvojminútové pravidlo“. Ak vám počas práce napadne úloha, o ktorej si myslíte, že ju zvládnete do dvoch minút, nečakajte a ihneď ju urobte. Uvoľní sa vám myseľ a pocítite uspokojenie z vybavenej úlohy. Podľa neho vám takýto prístup k pracovným úlohám ušetrí oveľa viac času. Ak by ste tak nespravili, s veľkou pravdepodobnosťou by ste ju odložili na neskôr spolu s ostatnými povinnosťami a unavene ich tlačili pred sebou. Takto v priebehu krátkej doby vyriešite viacero úloh a svoj čas využijete najlepšie ako sa dá.


Jednoduché rozhodnutie

Ku každej úlohe si napíšte termín jej splnenia. A to nie je všetko. Aj keď vám šéf alebo šéfka dávajú voľnú ruku a netlačia na vás, napriek tomu si stanovte termín odovzdania práce a nie hocijaký. Mal by byť o dosť skorší  Je preukázané, že ak nebudete mať v kalendári uvedený správny dátum, nakoniec úlohu budete robiť na poslednú chvíľu, čo vám rozhodne neuľahčí prácu. Ak však úlohy splníte v skorších termínoch, ostane vám naozaj viac času pre seba a iné projekty, nehovoriac, že stres vás obíde na diaľku. 


Prestávka vždy pomôže

Pravidelné prestávky pri práci ušetria čas. Nepretržitá práca na jednej úlohe spôsobí, že dôjde k stratám výkonnosti, keďže mozog sa nedokáže sústrediť na jednu úlohu viac ako 40 minút. Navyše, je dokázané, že po dlhých hodinách práce budete mať tendenciu oddychovať dlhší čas. A tak budete v práci pokračovať neskôr a bude vám to trvať dlhšie. Platí, že aj 3 minútová prestávka pomôže. Pozor, prestávka nie je o telefonovaní, písaní správ a pozeraní emailov. Mala by to byť krátka prechádzka, uvoľnenie sa v kresle alebo mini rozcvička.


Zbavte sa ilúzie prehnanej dokonalosti

Každý sa snaží, aby jeho práca bola splnená na sto percent. Preto sa mnohí trápia nad tým, ako priviesť pracovné zadanie k dokonalosti. Neustále skúmanie úlohy ako ju ešte viac vylepšiť iba zdržiava a zaberie množstvo času. Funguje to, ak sa k nej ešte neskôr vrátite a vylepšíte ju v čase, kedy sa jej môžete venovať.  


Tomuto dajte zbohom 

Multitasking pred pár rokmi zaznamenal obrovský boom a stal sa akýmsi trendom, ako byť v práci produktívny. Psychológovia však dvíhajú varovný prst a upozorňujú, že vykonávanie viacerých činností naraz vás v konečnom dôsledku stojí viac času. Ak budete riešiť dve a viac úloh dokopy, mozgu bude dlhšie trvať, kým sa začne plne sústrediť. Viaceré dobré štúdie preukázali, že multitasking znižuje efektivitu o 40%. Výsledkom bude len väčší stres, nižšia schopnosť koncentrácie a tým aj dlhší čas, kým úlohy dokončíte. Veľa drobných úloh tak nezoraďujte vedľa seba, ale pod seba. Výsledok vás ohúri.


Menej je viac

V dnešnej dobe technológii sú vybavené mobilné telefóny a počítače množstvom rôznych pomôcok a online nástrojov, ktoré nám majú zvýšiť produktivitu a zároveň ušetriť čas. V skutočnosti však nepotrebujete desať aplikácií na zapisovanie si dôležitých vecí, pokojne vám stačí jedna. Nezáleží na tom, čomu dáte prednosť, pokojne to môže byť aj obyčajný poznámkový diár. Radšej jedna pomôcka, v ktorej máte všetko prehľadne zapísané, ako desať, v ktorých sa vám miešajú poznámky s úlohami. 



Photo by Kaleidico on Unsplash 

Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore