Negatívnych, kritických a pričasto nevrlých a výbušných kolegov veľakrát nemožno ignorovať a tak ti ponúkame SOS nástrel návrhov ako to zvládať:

Rozhnevaného a hlučného kolegu, kolegyňu upozorni, aby rešpektovali pracovnú zónu šéfa a neboli hluční v jeho blízkosti. Ak to nepochopia, požiadaj, aby opustili sekretariát. V prípade, že vedú konflikt s tebou, navrhni miesto mimo tvojho pracovného priestoru.

Ak začne byť osoba zaryto hlučná a dostane záchvat zlosti, v tichosti odíď!

Nikdy nezvyšuj pri výmene názorov hlas, iba to zhoršíš. Je to ťažké, ale aj neprofesionálne a pre asistentku veľmi teatrálne. Nerob to!

Vždy mysli na to, že postoj takéhoto kolegu, kolegyne nikdy nezmeníš, takže sa ani nesnaž.

Rozhádanému človeku nemá zmysel skákať do reči, aj tak nepočúva.

Nechaj osobu dohovoriť, potom pokračuj ty – iba ak je to nevyhnutné.

Ak bude kľudná príležitosť, rozoberte si to. V prípade, že išlo o malichernosť, radšej na to zabudni. Možno raz bude vhodná príležitosť, ktorá sa naskytne akoby zázrakom.

Neber nič osobne a nepodliehaj emóciám.
Prečo sú niektorí ľudia stále nahnevaní a negatívni?
Zvyčajne sú deprimovaní a frustrovaní. Neustále kritizujú druhých a často sa sťažujú. V mnohých prípadoch ide o dlhodobý problém, ktorý sa začal už v detstve revoltou proti rodičom, neskôr v škole protirečením učiteľom a na pracovisku nadriadeným alebo výraznejším autoritám. Všetko, čo sa udeje mimo neho, považuje za krok proti nemu. Tento postoj nemáš ako zmeniť. Negatívny človek odmieta alebo nie je schopný prijať kontrolu a bojuje proti nej všetkými možnými spôsobmi. Výsledkom je potom dusná atmosféra na pracovisku. Ak sa na to dokážeš pozrieť ako na “diagnózu” a nie osobný útok, máš vyhrané.
Pozor! Po prečítaní tohoto článku nie je na škodu zamyslieť sa aj nad sebou a rýchlo odstrániť všetky svoje mínusky – negatívne pripomienky, frfľanie, akékoľvek klebety, nezdvorilosť, nezvládnuté kompromisy a stratený úsmev na tvári.