PRÁVNIČKA RADÍ O NAKUPOVANÍ CEZ INTERNET

Vieš o tom, že sa od mája tohto roku zmenili podmienky, ktoré usmerňujú nákupy cez internet, čo určite aj ty využívaš?  

Internet sa stal naším každodenným spoločníkom a umožňuje aj nákup tovaru kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Keďže tovar pri takejto kúpe vidíme iba na obrázku, po jeho obdržaní môže doraziť aj sklamanie. Ak sa tak stane, nákup môže spotrebiteľ zrušiť a to tak, že odstúpi od  zmluvy bez toho, aby mal povinnosť uvádzať dôvod alebo opisovať mieru svojho rozčarovania.
 
Radí právnička JUDr. Mária Faithová
 
Odstúpenie musí byť uskutočnené do 14 dní od prevzatia tovaru, a to najlepšie písomnou formou, ak to obchodník neumožňuje priamo na jeho webovom sídle použitím osobitnej funkcie, či formulára. Oznámenie o odstúpení od zmluvy by malo obsahovať identifikáciu predávajúceho,  meno, priezvisko a adresu kupujúceho,  dátum objednania a prijatia tovaru a vyhlásenie o tom, že týmto kupujúci odstupuje  od zmluvy  na tovar, ktorý špecifikuje. Odstúpenie je potrebné  datovať  a podpísať. Formulár odstúpenia môžete  nájsť aj ako prílohu č. 3 k zák. č.  102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa  pri predaji  tovaru alebo  poskytovaní služieb  na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej  mimo  prevádzkových priestorov predávajúceho, pričom tento zákon a prílohu získate na webovom sídle  Ministerstva spravodlivosti SR. 
 
Keďže  odstúpením sa zmluva ruší, kupujúci má povinnosť vrátiť tovar obchodníkovi do 14 dní odo dňa odstúpenia. Vrátenie tovaru je možné uskutočniť spolu s oznámením o odstúpení od zmluvy. 
Predávajúci má povinnosť vrátiť všetky platby, ktoré od kupujúceho prijal, a to do 14 dní odo dňa doručenia takéhoto oznámenia, preto je vhodné odstúpenie zasielať doporučene. Ak sa nedohodne inak, platby musí obchodník vrátiť spôsobom, aký použil kupujúci.
Právo takto zrušiť zmluvu zákon negarantuje napr. v prípadoch kúpy tovaru, ktorý sa rýchlo kazí alebo ktorý bol zhotovený na objednávku alebo v prípade kníh, softvéru, CD, DVD, blue-ray diskov predávaných v ochrannom obale, ktorý už bol rozbalený.
 
Praktická rada preto znie, pred objednaním tovaru vždy skontrolujte, či obchodník uvádza informáciu o tomto práve a postupe jeho uplatnenia. Ak áno, je väčší predpoklad riadneho vybavenia ako u obchodníka, ktorý si túto povinnosť neplní a o takomto práve neinformuje.
 
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore