7 CHÝB PRI UVÍTANÍ NÁVŠTEVY VO FIRME

Tentokrát sme si zobrali na mušku príchod návštevy. Čomu sa treba vyvarovať?

Dobrý dojem je prvý predpoklad úspechu a platí to pri rôznych situáciách v pracovnom živote. Žiaľ, aj keď si myslíme, že sme v tomto majsterky úspechu, veľakrát máme čo doháňať.
 
Tu je 7 najväčších chýb:
 
Neoverí sa termín a čas dohodnutého stretnutia. Častokrát sa stáva, že si jedna alebo druhá strana zle poznačí údaje do kalendára. Prednosťou dobrej asistentky by malo byť automatické overenie, či dotyčný ráta s termínom a tiež zaslanie informácie do emailu, resp. sms o navigácii, ako sa dostať do firmy vrátane uvedenia možnosti zaparkovania. Eliminuje to prípadné meškanie návštevy, a samozrejme, poskytuje to príjemný obraz o firme.
 
Keď návšteva vstúpi, tak ju neprivítame a neoslovíme ich menom. Nehovoriac o pomerne chladnom privítaní, ktoré sa tiež vyskytuje. Asistentka môže profesionálne podať ruku a príjemne privítať návštevu. Tým predstavuje firmu a seba zároveň.
 
Hostí usadíme do neupratanej a nevyvetranej zasadačky. Ako má stretnutie prebehnúť príjemne a hladko, ak prostredie všetky pozitívne dojmy ruší?
 
Veľmi často sa stáva, že na stole je v strede tácka, kde sú veľké fľaše minerálky a niektoré aj otvorené. Naskytuje sa otázka, ako dlho sa z nich už nalieva. A vôbec, dáva to aj dojem samoobsluhy, čo rozhodne nie je profesionálny prístup.
 
Ponúkame kávu priemernej alebo podpriemernej kvality a o stolovaní nehovoriac. Takisto v prípade čaju, priložíme k poháru neatraktívne vrecúško...
 
Na flipcharte alebo magnetickej tabuli si môže návšteva čítať rôzne interné pozostatky z porád. Je nutné vždy „informačne“ vyčistiť zasadačku vrátane rôznych použitých papierov, kde sa nachádzajú rôzne diskrétne firemné údaje.
 
„Cesta“ kadiaľ vedieme hostí - od recepcie do zasadačky, ponúka rôzne negatívne zamyslenia ako neporiadok, čudné vône, ošumelosť alebo dokonca poškodený interiér. Je evidentné, že vo firme sa nedbá na dôležité detaily. Kultúra firmy sa prezentuje aj tým, ako je nastolený štandard priestorov, označenia, výzdoba, oblečenie zamestnancov. A nie je všetko len o peniazoch. Príjemný pocit sa dnes dá vytvoriť aj dobrými nápadmi.
Katka Tichá, foto: archív SA, Shutterstock
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore