 
                    
                    AJ TY ROBÍŠ NADČASY?
                    
                                         
                        
                        
	Práca nadčas trápi väčšinu zamestnancov, ktorí musia nedobrovoľne tráviť v zamestnaní viac času, ako majú v zmluve. Ako je to s tebou?
	 
                    
                    
	Ale sú aj takí, ktorí si svoju prácu navyše ani neuvedomujú a automaticky sedia v office kľudne aj dve hodiny po „záverečnej“. Existuje aj veľká skupina ľudí, ktorí po príchode domov znova siahajú po notebookoch, tabletoch alebo si sadajú k počítaču, aby mohli dokončiť svoju robotu. Dobré projekty, nápady, stratégie a vyriešené operatívne úlohy, ale aj denná administratíva je vtedy kvalitná, ak sa robí v rozumných časových úsekoch a počas dňa. Sú len tri dôvody prečo to funguje opačne:
	 
	
 Nadriadený nevie efektívne plánovať činnosť a úlohy pre ľudí v tíme.
 
	 Podriadený si nevie úlohy efektívne vsadiť do pracovného času.
 Podriadený si nevie úlohy efektívne vsadiť do pracovného času. 
	
 Kombinácia prvého a druhého dôvodu.
 
	 
	Ak sa ťa týka bod 1, daj inšpirácie a nápady na porade, aby sa vám všetkým a aj tebe robilo ľahšie. Ak sa po niekoľkých aktívnych krokoch z tvojej strany nič nemení, tvoja práca je nedocenená a plat dlhší čas na bode mrazu, popozeraj sa po firme, kde procesy fungujú efektívnejšie.
	 
	Ak sa ťa týka bod 2, napíš si na papier, kde cítíš problém. Snaž sa s tým pracovať a ak nebudeš úspešná, obráť sa na profesionálov, ktorí ti určite pomôžu. Požiadaj nadriadeného o možnosť nadobudnúť viac zručností prostredníctvom kurzov a školení, ktoré trh ponúka. Určovať si svoje priority, zbaviť sa stresu a tlaku z nedokončených úloh sa naučíš aj na kurze 
Profesionálna asistentka. 
 
	 
	Veríme, že bod 3 sa týka len „drvivej menšiny“ našich čitateliek.
	 
	 
	 
	 
	Eňa, foto: Shutterstock, archív SA