AKO ŠIKOVNE UKONČÍŠ DLHÉ STRETNUTIE

Častokrát sme účastníkmi veľmi zdĺhavého rozhovoru, kvôli ktorému nestíhame ďalšie pracovné úlohy. Ako dostať načasovanie pracovných schôdzok pod kontrolu?  

 Už na začiatku povedz, koľko máš času!
Ak dáš druhej strane pocit, že máš na stretnutie neobmedzene veľa času, schôdzka sa môže strhnúť v niekoľko hodinové rozprávanie „o ničom“ a veľakrát ani nemusí priniesť požadovaný efekt. Na začiatku stretnutia sa preto neboj povedať, že máš o hodinu ďalšiu schôdzku alebo iné povinnosti. Každý, kto tvrdo pracuje vie, že aj pracovné stretnutia musia mať vymedzený čas.
 
 Počúvaj a nepýtaj sa!
Najjednoduchší spôsob, ako dať druhej strane najavo, že by si schôdzku už rada ukončila je pasívna komunikácia. Nesnaž sa už pýtať na ďalšie otázky a rozvíjať ďalšie nápady a myšlienky. Nechaj druhú stranu, nech povie čo má na jazyku, ale ty odpovedaj už len stručne a tlmenejším hlasom.
 
 Použi tie správne slová!
Približne 5 - 10 minút pred očakávaným koncom stretnutia sa sústreď na stručné zrekapitulovanie všetkého, na čom ste sa dohodli a použi tie správne slová, ktoré smerujú k ukončeniu stretnutia.
 
 Zosumarizuj:
„Dovoľte mi zhrnúť hlavné body nášho stretnutia.“
 
 Ozrejmi, ako budeš ďalej postupovať:
„Ako sme sa dohodli, napíšem vám súhrnný mail a stretneme sa k tomu opäť o dva týždne.“
 
 Vyzvi k akcii:
„Podľa toho, čo sme si povedali, mohli by ste mi prosím zaslať potrebné materiály?“
 
 Načrtni ďalšie stretnutie:
„Som rada, že sme sa dnes dohodli na postupe a teším sa na naše budúce stretnutie.“ 
 
 
 
 
 
 
 
 
Paula, archív SA, Shutterstock
 
 
 
 
Positivity Job s.r.o.

Partizánska 2

811 03 Bratislava

Slovakia


+421 911 566 766

+421 2 207 622 62


info@skvelaasistentka.sk

skolenia@skvelaasistentka.sk

© Copyright 2018 Všetky práva vyhradené.

Hore