 Už na začiatku povedz, koľko máš času!
 Už na začiatku povedz, koľko máš času! 
				Ak dáš druhej strane pocit, že máš na stretnutie neobmedzene veľa času, schôdzka sa môže strhnúť v niekoľko hodinové rozprávanie „o ničom“ a veľakrát ani nemusí priniesť požadovaný efekt. Na začiatku stretnutia sa preto neboj povedať, že máš o hodinu ďalšiu schôdzku alebo iné povinnosti. Každý, kto tvrdo pracuje vie, že aj pracovné stretnutia musia mať vymedzený čas.
				 
				 Počúvaj a nepýtaj sa!
 Počúvaj a nepýtaj sa! 
				Najjednoduchší spôsob, ako dať druhej strane najavo, že by si schôdzku už rada ukončila je pasívna komunikácia. Nesnaž sa už pýtať na ďalšie otázky a rozvíjať ďalšie nápady a myšlienky. Nechaj druhú stranu, nech povie čo má na jazyku, ale ty odpovedaj už len stručne a tlmenejším hlasom.
				 
				 Použi tie správne slová!
 Použi tie správne slová! 
				Približne 5 - 10 minút pred očakávaným koncom stretnutia sa sústreď na stručné zrekapitulovanie všetkého, na čom ste sa dohodli a použi tie správne slová, ktoré smerujú k ukončeniu stretnutia.
				 
				
 Zosumarizuj:
 
				„Dovoľte mi zhrnúť hlavné body nášho stretnutia.“
				 
				
 Ozrejmi, ako budeš ďalej postupovať:
 
				„Ako sme sa dohodli, napíšem vám súhrnný mail a stretneme sa k tomu opäť o dva týždne.“
				 
				
 Vyzvi k akcii:
 
				„Podľa toho, čo sme si povedali, mohli by ste mi prosím zaslať potrebné materiály?“
				 
				
 Načrtni ďalšie stretnutie:
 
				„Som rada, že sme sa dnes dohodli na postupe a teším sa na naše budúce stretnutie.“