 
                    
                    NAJNOVŠIE TRENDY AKO VIESŤ PORADU
                    
                                         
                        
                        
	Ponúkame najnovšie tipy a postupy ako čo najlepšie viesť mítingy. 
	 
                    
                    - 
		Neopakovať znovu informácie, ktoré už odzneli tým, čo prišli neskoro.
- 
		Dať možnosť niektorým prísť, ako aj odísť v konkrétnom čase. Nie každý si musí odsedieť celú poradu. Je to oveľa efektívnejšie a každý sa poteší.
- 
		Nedovoliť používať notebooky a tablety. Komunikačné zariadenia musia počas stretnutia ostať bokom. Pretože práve tie likvidujú kvalitu porady.
- 
		Zabezpečiť priestor, aby sa každý vyjadril. Nech sa ľudia vyjadrujú aj rad za radom, vôbec to nie je na škodu a prispieva to aj k odvahe komunikovať počas ďalších stretnutí.
- 
		Vyhnúť sa úvodom ako napríklad: Vonku je tak pekne a my to tu už nejako dnes spolu zvládneme.... Od začiatku treba byť pozitívne naladený a prejaviť energiu pustiť sa do agendy.
- 
		Držať si presvedčivý postoj. Všetko sa prediskutuje a nájde riešenie. Určite nikdy nevnášať do miestnosti pesimizmus.
- 
		Vyzvať na začiatku zúčastnených, že dobré myšlienky dnes stačiť nebudú. Potrebujete veľkolepé myšlienky.
- 
		Aj keď je agenda dlhá, vždy treba mať jasný headline stretnutia a ten napísať na flipchart, aby ho každý videl. To bude pre všetkých cieľ, ktorý idete nie riešiť, ale vyriešiť.
- 
		Kto vedie poradu, nikdy nerozpráva viac ako 50% času.
- 
		Ak všetko smeruje k tomu, že porada skončí skôr, treba poďakovať všetkým, že sa to podarilo vyriešiť oveľa skôr, čo svedčí o kvalite stretnutia, ktoré sa dnes uskutočnilo. Nič nie je horšie, ako umelo ťahať do konkrétneho času.
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	Eňa, foto: Shutterstock, archív SA