 
                    
                    POSLALA SI NECHTIAC EMAIL? ČO TERAZ?
                    
                                         
                        
                        
	V strese, ktorý nás obklopuje, sa každému už stala tá hrozná vec, email odišiel na nechceného adresáta. 
	 
                    
                    
			Jedna vec je, ako tomu predchádzať a druhá, ako to riešiť, keď už odišiel…
			 
			 AKO TOMU PREDCHÁDZAŤ?
 AKO TOMU PREDCHÁDZAŤ? 
- 
				Vždy píš najprv text, až potom sa venuj písaniu adresy.
- 
				Buď vždy dôsledná, keď sa ti automaticky hodí adresa. Skontroluj ju, pretože to môže byť menovec, menovkyňa vo firme alebo mimo nej.
- 
				Keď odpisuješ, daj si pozor komu, pretože keď sa odpoveď týka len adresáta, u ostatných, ktorí sú v “cc” to môže byť problém.
- 
				Nikdy nepíš pracovné emaily, keď si niekde na zábave v dobrej nálade alebo v prostredí plnom rôznych vzruchov.
- 
				V niektorých systémoch sa dá nastaviť oneskorenie odoslania emailu (prekonzultuj s vaším IT expertom).
			 
			 AKO TO RIEŠIŤ, KEĎ NECHCENÝ EMAIL UŽ ODIŠIEL?
 AKO TO RIEŠIŤ, KEĎ NECHCENÝ EMAIL UŽ ODIŠIEL? 
- 
				Vždy sa treba ospravedlniť, pritom nevysvetlovať detaily. Tvoju nepozornosť si už dostatočne preukázala, tak je ešte horšie sa o nej viac rozpisovať.
- 
				Ak sa adresát nachádza vo firme, je ideálne sa ísť ospravedlniť osobne. Ak je to nemožné, najlepšie je hneď zdvihnúť telefón a ospravedlniť sa. Je to oveľa účinnejšie a profesionálnejšie, ako písať ďalší email.
- 
				Ak nie je možné osobne skontaktovať adresáta, je nutné upozorniť na omyl písomne. Vtedy postupuj profesionálne. Oficiálne požiadaj adresáta, aby si ten pôvodný email vymazal a považoval text za diskrétny a v žiadnom prípade ho nepreposielal ďalej alebo nezneužil informácie v ňom obsiahnuté.
			 
			 
				Písanie emailov je spôsob, ako prezentuješ seba, firmu, aj šéfa, pre ktorého pracuješ.