 
                    
                    POZNÁME ZVYKY ÚSPEŠNÝCH ĽUDÍ
                    
                                         
                        
                        
	Človek sa nerodí úspešným a predsa ním môže byť.  Ak chceš patriť medzi top zamestnancov a šéfových obľúbencov, schovaj si tieto rady to prvého šuflíka..
	 
                    
                    
	 DÔLEŽITÝCH PRAVIDIEL
 DÔLEŽITÝCH PRAVIDIEL
	 
	1. Byť inovatívna
	Nebuď šedá myška, z času načas príď s dobrým nápadom, ktorí ocenia kolegovia a najmä šéf.
	 
	2. Komunikovať na úrovni 
	Odpozeraj si ako komunikuje šéf alebo iní úspešní manažéri vo firme na meetingoch. Sleduj ich mimiku a gestá, niekedy stačí jedna dobrá zmena vo vystupovaní, ktorá ti uľahčí napríklad lepšie si presadiť svoju požiadavku. Tiež prispôsob komunikáciu publiku, treba sa vždy vyjadrovať na náležitej úrovni.
	 
	3. Byť proaktívna
	Úspešní ľudia nemajú núdzu o prácu, stále o nejakú žiadajú a chcú sa odlíšiť od ostatných. Vyniknúť s nálepkou pracovitosti je ako v tme rozsvietiť lampu.
	 
	4. Neskákať nikomu do reči
	Ak komunikuješ s dôležitou osobou, pozorne ju počúvaj, aj keď veľa rozpráva, nechaj ju dohovoriť a až potom povedz svoj názor, samozrejme, bez zbytočných emócií. Nikdy nekonfrontuj, ak nemáš náležité argumenty. Toto si zapamätaj!
	 
	5. Poznať hodnotu svojej práce
	Netreba robiť 12 hodín denne za pár eur. Uvedom si hodnotu svojej práce a žiadaj za ňu aj primeranú odmenu.
	 
	Personálni konzultanti varujú pred chybami, ktoré na druhých vidíme, no sami ich robíme.
	 
	 
	POZOR!
	 
	Nestrácaj nadhľad
	Aj keď riešiš dôležitý projekt, nestrácaj nadhľad. Ľudia, ktorí žijú zakuklení iba v riešení jednej úlohy, nie sú objektívni.
	 
	Neboj sa delegovať
	Každý má byť zodpovedný za svoju prácu, ak ti na stole pribudnú veci, čo ti nepatria alebo ich môže spraviť niekto iný, posuň úlohu na neho, nemôžeš predsa robiť všetko!
	 
	Prispôsob sa
	Nový šéf, nové zvyky. Ak sa zmení práca a ty sa dokážeš novým podmienkam prispôsobiť, máš vo firme vyhrané. Doba sa mení a treba sa jednoducho prispôsobiť. Nekomentuj zmeny, iba keby si ich chcela pochváliť.
	 
	Nemysli si, že si nenahraditeľná – Pamätaj, ak neprinášaš spoločnosti úžitok, nepotrebuje ťa. Ak je to naopak, určite ťa dokážu zaplatiť.