 
                    
                    TOTO NADRIADENÉMU RADŠEJ NEHOVOR!
                    
                                         
                        
                        
		Väčšina nadriadených je doslova alergická na niektoré typy viet, ktoré ťa zbytočne dávajú do pozície zamestnanca prezrádzajúceho, že nevie alebo nedokáže veci riešiť. 
		 
                    
                    
		A škoda je, že aj veľmi šikovný človek, ktorý by úlohu urobiť vedel, si to niekedy pokazí hneď na začiatku a úplne zbytočne. Dobre si pozri, čomu sa treba vyhnúť:
- 
			Toto vôbec nemám šancu urobiť (pozor, šéf si nájde niekoho iného, kto sa do toho pustí).
- 
			Toto sa v našej firme nedá (ak toto povieš novému šéfovi, hneď si na zozname tradičných zamestnancov, ktorí to majú u neho zrátané).
- 
			Takto to tu robíme vždy (to ale nadriadeného nezaujíma, naopak, neočakáva, že to budeš komentovať).
- 
			To, že sa to stalo ....., nie je môj problém (takto určite nie, skús viac diplomacie, napríklad: Nabudúce urobíme spoločne v tíme všetko pre to, aby sa to nestalo a ja na to osobne dozriem.).
- 
			Prečo takúto úlohu musím vždy dostať práve ja? (táto veta by bola problém už aj v prvej triede na základnej škole).
- 
			To nám nikdy nič neprinieslo (Dopredu spochybňuješ autoritu šéfa! Ak si napriek tomu presvedčená, že máš s tým skúsenosť, navrhni zvlášť stretnutie, na ktoré prinesieš analýzu a dôkazy o tom, že takéto úlohy nič v minulosti nepriniesli)
- 
			Týmto naša firma nič nezíska (veľmi opovážlivá reakcia, ktorá do dnešnej firemnej komunikácie nepatrí)