 
                    
                    TOTO NEROB, KEĎ ŤA KRITIZUJÚ!
                    
                                         
                        
                        
	Práve to, ako na kritiku reaguješ, o tebe prezradí viac ako si myslíš.
	 
                    
                    
	Prijímanie kritiky sa z času na čas týka takmer každého zamestnanca, napríklad,  v rámci hodnotiacich pohovorov. Ktorých najčastejších chýb sa treba vyvarovať?
	 
	 Sme nahlas presvedčení o opaku. Hneď dávame argumenty, ktoré negujú názor šéfa na konkrétnu oblasť.
Sme nahlas presvedčení o opaku. Hneď dávame argumenty, ktoré negujú názor šéfa na konkrétnu oblasť. 
	 
	 
	Vinu sa otvorene snažíme „hodiť“ na iných vo firme s nádejou, že šéf to „kúpi“ alebo minimálne mierne upraví svoj názor.
	 
	 
	 Sme ticho a so sklonenou hlavou počúvame bez takmer žiadnej reakcie, prípadne ešte pokorne prikývneme.
Sme ticho a so sklonenou hlavou počúvame bez takmer žiadnej reakcie, prípadne ešte pokorne prikývneme. 
	 
	 
	
A AKÝ POSTOJ JE UNIVERZÁLNE NAJLEPŠÍ?
 
	Po prvé sa snaž úplne porozumieť kritike, pýtaj sa aj na detail. Deklaruj, že kritika je vecná a určite budeš na základe tejto spätnej väzby na sebe v daných oblastiach pracovať, aby si dosiahla pokrok. Kľudne daj argumenty, ale také, ktoré majú reálny význam pre diskusiu. Nikdy nehádž vinu na iných priamo na pohovore, nehádaj sa a nezvyšuj hlas. Ak si s niekým skutočne nerozumieš a spôsobuje ti problémy, na základe ktorých je aj tvoj výkon negatívne ovplyvnený, aktívne o tom so šéfom rozprávaj, ale vtedy, kedy ten problém nastane. Nikdy sa netvár previnilo, ale naopak, postav sa k diskusii konštruktívne.
	 
	 
	 
	 
	Eňa, foto: Shutterstock, archív SA