 
                    
                     
                        
                        Slajd je ako billboard, ľudia sa na neho pozerajú väčšinou len krátko a potrebujú pochopiť hlavný odkaz.
 Vypýtaj si vždy zadanie, čo najpresnejšie, čo dotyčný alebo dotyčná prezentáciou sleduje, aký má cieľ. Vyčleň si 20 minút a napíš si na papier tri základné informácie alebo odkazy, ktoré má prezentácia priniesť. Tých sa drž, na konci musia byť naplnené.
 Vypýtaj si vždy zadanie, čo najpresnejšie, čo dotyčný alebo dotyčná prezentáciou sleduje, aký má cieľ. Vyčleň si 20 minút a napíš si na papier tri základné informácie alebo odkazy, ktoré má prezentácia priniesť. Tých sa drž, na konci musia byť naplnené.  Urob si logickú štruktúru, dobrá prezentácia nemá mať viac ako 4 kapitoly.
 Urob si logickú štruktúru, dobrá prezentácia nemá mať viac ako 4 kapitoly. Rátaj s maximálne s 25 - 30 slajdmi, dlhšia je vždy neefektívna!
 Rátaj s maximálne s 25 - 30 slajdmi, dlhšia je vždy neefektívna! Nadpis každého slajdu musí byť krátky a výstižný (max 4-5 slov).
Nadpis každého slajdu musí byť krátky a výstižný (max 4-5 slov). Vždy píš v bodoch s počtom maximálne 5 na jeden slajd a s fontom nie menším ako 18.
 Vždy píš v bodoch s počtom maximálne 5 na jeden slajd a s fontom nie menším ako 18. Sem-tam vlož obrázok, ale musí sa týkať témy. Ak sa necítiš v tejto oblasti dobrá, určite spolupracuj s grafikom. Obrázky veľmi pomôžu, ale len keď sú k veci! Vyhni sa tým business gýčovým, ako napr. „žena v kostýme vystupuje z limuzíny na 5th Avenue“.
 Sem-tam vlož obrázok, ale musí sa týkať témy. Ak sa necítiš v tejto oblasti dobrá, určite spolupracuj s grafikom. Obrázky veľmi pomôžu, ale len keď sú k veci! Vyhni sa tým business gýčovým, ako napr. „žena v kostýme vystupuje z limuzíny na 5th Avenue“. Snaž sa na slajdy dať konkrétne a atraktívne informácie z rôznych zdrojov, ako prieskumy trhu a iné autentické info, ktoré výrazne zvýšia relevantnosť a atraktivitu celej prezentácie. Vždy uveď presný zdroj.
 Snaž sa na slajdy dať konkrétne a atraktívne informácie z rôznych zdrojov, ako prieskumy trhu a iné autentické info, ktoré výrazne zvýšia relevantnosť a atraktivitu celej prezentácie. Vždy uveď presný zdroj. Pozor na grafy! Tie musia byť čo najkrajšie a jednoduché.
 Pozor na grafy! Tie musia byť čo najkrajšie a jednoduché.  Na záver treba mať vždy summary, ale nie také, ktoré opakuje, čo už bolo na slajdoch, ale v maximálne troch, štyroch  bodoch zhrnie, čo bolo odkazom, čo sa zistilo a čo z toho vyplýva.
 Na záver treba mať vždy summary, ale nie také, ktoré opakuje, čo už bolo na slajdoch, ale v maximálne troch, štyroch  bodoch zhrnie, čo bolo odkazom, čo sa zistilo a čo z toho vyplýva.
 Keď si hotová, ukáž tvoje dielo dvom - trom kolegom, nech ti dajú spätnú väzbu.
 Keď si hotová, ukáž tvoje dielo dvom - trom kolegom, nech ti dajú spätnú väzbu.	Tak držíme palce! A čoskoro ti prinesieme zase niečo nové, aby si bola majsterka v prezentáciách.
	 
Partizánska 2
811 03 Bratislava
Slovakia