 
                    
                    VIEŠ SA PÝTAŤ NA ÚROVNI?
                    
                                         
                        
                        
		To, ako kladieš otázky svojmu šéfovi, na porade, stretnutí alebo konferencii, o tebe hneď vytvorí určitý dojem. Aj keď jednoduchá otázka je veľakrát na mieste, sú oblasti a situácie, kde pýtať sa na úrovni je žiadané a sebe tým môžeš len pomôcť. 
		 
                    
                    
	Niekedy stačí len chvíľu porozmýšľať a pridať pár slov, ale vhodné je pripraviť si otázky aj vopred. A okrem iného vždy platí, že ten kto sa pýta, veľa sa dozvie. Problémom v našom type kultúry je, že ľudia sa pýtajú málo a tým škodia sebe, ale aj firme. Otázky prinášajú odpovede, odpovede zase riešenia a tým veci napredujú.
	 
	Ako sa teda pýtať, aby si zapôsobila na okolie? Pripravili sme fiktívny príklad, kde ilustrujeme, aký je rozdiel medzi jednoduchšie kladenými otázkami a tými, ktoré idú z úst skúsenejších ľudí.
	 
	PRÍKLAD: Obchodný partner prišiel odprezentovať ich nový systém na podporu vzdelávania zamestnancov.
	 
	 ZAUJÍMA NÁS, NA ČOM JE SYSTÉM ZALOŽENÝ
ZAUJÍMA NÁS, NA ČOM JE SYSTÉM ZALOŽENÝ 
	 
	Bežná otázka: Ako to funguje?
	Lepšia otázka: Môžete nám popísať, aké sú princípy fungovania a hlavne benefity daného riešenia?
	 
	 
	
PÝTAME SA ĎALEJ NA VÝHODY, KTORÉ BY NÁM TENTO NOVÝ SYSTÉM PRINIESOL
 
	 
	Bežná otázka: Ako nám to pomôže?
	Lepšia otázka: Ak sa vydáme touto cestou, čo pozitívne môžeme očakávať?
	 
	 
	
PÝTAME SA NA CENU NOVÉHO RIEŠENIA
 
	 
	Bežná otázka: Koľko nás to bude stáť?
	Lepšia otázka: Akú cenu ste si pripravili konkrétne pre našu spoločnosť?
	 
	 
	
PÝTAME SA NA REFERENCIE
 
	 
	Bežná otázka: Aké sú na toto riešenie referencie?
	Lepšia otázka: Teraz pre nás to najdôležitejšie. A síce, ktoré referencie by ste nám uviedli, aby nás presvedčili o skutočnej potrebe kúpiť toto riešenie?
	 
	 
	 
	(em), foto: archív SA